Cookie ;D

Alla inlägg under juli 2011

Av cookielover - 18 juli 2011 19:17

Hejsan alla bloggare!! Jag undrar vad ni vill att jag ska skriva för recept här på min blogg?? Ni kan kommentera.. Ni kan välja melan 

1. Kladkaka

2. Maränger

3. Muffins 


Kommentera gärna!!!

      










Av cookielover - 5 juli 2011 11:58

Idag ska jag shoppa med min kompis!!! Just nu gör vi ingenting. Ikväll ska jag ha kompisar hemma som har nåra som är mindre en mig. Hoppas ni tycker om bloggen!!! P.S Bli vän med klukan på moviestarplanet.. Hoppas ni har det bra!! ^^   

Av cookielover - 4 juli 2011 20:02

Som ni vet så älskar jag fotboll, dans, tennis och att laga mat och baka. Jag undrar om det är nåra fler som tycker som jag som gillar fotboll eller dans eller tennis eller att baka??? Om ni gör det skriv det då på kommentaren!!      Bye, bye!! ^^   

Av cookielover - 4 juli 2011 19:30

Här kommer ett jätte gott recept på muffins:

Ingredienser 12 st: 

olja eller smält smör, för smörjning av formar  (vid behov)

280 g vetemjöl

1 msk bakpulver

drygt ½ krm salt

115 g strösocker

2 medelstora ägg 

2½ dl mjölk

6 msk rapsoljaeller 85 g smör, smält och avsvalnat

1 tsk vaniljextakt

2 msk kakaopulver 


Gör så här: 


1. Sätt ungnen på 200 grader. Smörj en muffinspanna med 12 fördjupningar eller ställ upp 12 pappersformar på en plåt. Blanda samman mjöl, bakpulver och salt i en stor bunke. Rör i sockret.

2. Vispa samman äggen lätt i en stor till bringaren eller skål och tillsätt sedan mjölken, oljan och vaniljexttraktet. Gör en fördjupning mitt i de torra ingredienserna och häll i äggblandningen. Rör om försiktigt tills allt blandats, men rör inte för länge.

3. Dela upp smeten i 2 skålar. Sikta ner kakaopulvret i den ena skålen och blanda samman. Använd två teskedar och fördela växelvis de två smetblandningarna i den smorda muffinspannan.

4. Grädda muffinsen i den förvärmda ugnen i cirka 20 minuter tills de har höjt sig ordentligt, är gyllenbruna och känns fasta.

5. Låt muffinsen vara kvar i muffinspannan i 5 minuter. Servera dem sedan varma eller flytta över dem till galler och låt kallna.



Hoppas ni gillar receptet!!!

    

Av cookielover - 4 juli 2011 19:23

Hej här är min blogg och som jag kommer vara inne på ganska ofta. Jag kommer ha recept på min blogg som ni kan göra själv och mycket mer.... 

Hoppas ni gillar min blogg!!!          

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan! Jag är en glad tjej på 10 år och älskar MSP. I min blogg kommer ni få veta om mitt MSP liv, men också mitt riktiga liv. Jag spelar även fotboll och tennis.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Länkar

Omröstning

Vilken typ är du?
 Fotboll
 Fritid
 Dans
 Basket
 Shopping
 Vänner
 Simmning

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Hihi!

Pink

Muspekare

Eaten Donut

Muspekare Again

Hot Dog With Mustard

Ovido - Quiz & Flashcards